Telefon: 06 20 503 6250    Email: info@paragvari.hu

Kirándulás Herberstein kastélyába és állatkertjébe

• Linhárt Léna Anna - 7.a
  • 2024. október 3.

Október 1-én a németet tanuló 7. és 8. osztályos diákok tagjaiként útra keltünk a stájerországi Herberstein várkastélyába és állatkertjébe. A másfél órás buszút után megérkeztünk célállomásunkhoz, amely mind kívülről, mind belülről csodás látványt nyújtott. Először egy osztrák tárlatvezető elmesélte nekünk a vár majd a későbbi kastély történetét, melynek tulajdonosa a Herberstein -egy még ma is élő– család. Felmenőik körülbelül 730 éve érkeztek ide. Megtudtuk, hogy a hajdani vár egyszer sem lett ostromolva, ugyanis az egyik oldaláról 40 méter mély árok szegélyezi, ahol a Feistritz folyó található. Ezt a magas sziklafalat később lentről is megcsodáltuk.

Ezt követően a Szent György-kápolnába belépve megismertük a család védőszentjét, majd egy rövid séta után megérkeztünk a kastély látogatható részéhez. Itt bepillanthattunk a régen élt emberek életébe; konyhát, hálószobát, gyerekszobát egyaránt láttunk, egy kis szoba pedig iskolának volt berendezve. Egy külön teremben számos porcelánedényt, nyergeket, fegyvereket nézhettünk meg. Ebben a kastélyban magyar vonatkozású hölgyek is laktak: Festetics Júlia és Mária. Előbbi itt volt grófnő.

Egy barokk stílusú kert egyaránt helyet kapott a kastély mellett, melynek története a 17. századig nyúlik vissza. Ezzel szinte egy időben érkeztek meg az első állatok a közeli állatkertbe, melyek dámvadak voltak Olaszországból.

Az állatparkban megtekinthettünk számos érdekes, egzotikus állatot. Összesen több, mint 90 állatfaj 5 kontinensről látogatható meg. A gepárd, oroszlán, zebrák, pumák, alpakák, kenguruk és kicsi nyulak mellett legnagyobb meglepetésünkre még egy Lisztaffe nevű majmocskába is „belebotlottunk”. Ez az aranyos kis állatfaj Liszt Ferencről kapta nevét. Na de miért lett ez az elnevezése? Fehér hajkoronája ugyanis igen emlékeztet a magyar zeneszerzőre. Egyébként ezt a majomfajtát gyapjasfejű tamarinnak is hívhatjuk. A másik kedvencünk egy sziamang család lett, mely a gibbonfélékhez tartozik. A legaranyosabb kis kölyök mászni tanulásának, illetve az állatvilágban is megmutatkozó anyai szeretet szemtanúi lehettünk.

Sajnos délután fél 4-kor haza kellett indulnunk, de rengeteg csodás élménnyel gazdagodhattunk.

Köszönjük a programot szervező tanárainknak, hogy lehetővé tették ezt a felejthetetlen kirándulást!