Telefon: 06 20 503 6250    Email: info@paragvari.hu

Angliai tanulmányi kirándulás 2024

• Horváth Ágnes
  • 2024. június 25.

Mint bizonyára ismeretes iskolánkban kiemelt szerepet kap a nyelvoktatás. Ebben az évben már hagyományteremtő szándékkal tettünk egy rövid utazást Ausztriába. Első nyelvként angolt tanuló diákjaink számra pedig a tavalyihoz hasonlóan sikerült megszerveznünk egy angliai tanulmányutat. A kirándulás 7 napja alatt rengeteget tanultunk az országról, annak kultúrájáról, történelméről, és persze gyakorolhatták a gyerekek a nyelvet is. Nagy örömünkre szolgált, hogy az angolt másodnyelvként tanuló gyerekeink is engedélyt kaptak az utazásra, hiszen így a német mellett ezt a nyelvet is gyakorolhatták.

Az izgalmas előkészítő fázist követően 2024. június 2-án hajnalban végre begördült a busz, amin gyorsan megtelt az 55 férőhely. 47 tanuló és 8 kísérő pedagógus kezdte meg hosszú, mintegy 14 órás útját Anglia felé.

Utunk rövid megállókkal Ausztrián és Németországon keresztül egészen Aachenig vezetett, ahol egy kicsi, de kényelmes és modern tranzitszálláson pihentettük meg elzsibbadt végtagjainkat.

Másnap korai kelést követően Dunkerque felé indultunk, ahol komppal keltünk át a csatornán. A kompon csodálatos üvegpanorámás ablakok mellett fogyaszthattuk el ebédünket, mely mi más is lehetett volna, mint egy adag Fish&Chips és egy pohár üdítő. A kikötés során a kissé párás időben felsejlettek a fehér sziklák Anglia partjainál, s alig ocsúdtunk fel, máris szembejött Anglia. Szembejött azért, mert a kompról legördülve a Balra tarts! elvei szerint kellett közlekednünk. Mókás volt látni ezt a fordított közlekedési világot. Energiával és kíváncsisággal telten érkeztünk meg első jelentős állomásunkhoz Canterburrybe, a katedrálishoz. Nehéz szavakat találni erre az épületre, igazán impozáns és egyben hátborzongató is. Ott lehettünk Harry Potter varázslóképzőjének kerengőjében és áhítattal hallgattuk a megannyi érdekes történetet nemcsak idegenvezetőnktől, hanem Németh Andrea tanárnőtől is.

Egy rövid óvárosi séta után, kora délután megvásároltuk a szükséges élelmiszereket és izgatottan indultunk a mobilpark felé. Tanulóink közül senki nem éjszakázott még ilyen helyen, így el sem tudtuk képzelni mi vár ránk. Tábori körülményekre számítottunk néhányan, de kellemes csalódás ért bennünket. Új, modern házak vártak ránk, igaz nem túl tágas, de rendkívül kényelmes szobákkal, konyhával és rendezett fürdőszobával. Gyorsan elfoglaltuk házainkat és irány a tenger. A 15°-os hűvös, szeles idő ellenére néhányan megmártották lábukat a sós vízben és megfogadtuk, ha csak egy mód lesz rá, akkor megfürdünk a tengerben. Este gyors vacsora, és mindenki hamar ágyba ment a kimerítő utazás és a rengeteg élmény okozta fáradtság miatt.

Ráadásul másnap nagyon korán keltünk, hiszen Anglia fővárosa, azon belül a csodálatos Globe várt ránk. Ez a délelőtt nagyon izgalmas volt, hiszen a kísérő tanárokkal együtt (ők is tanulókká avanzsáltak) részt vehettünk egy drámapedagógiai órán. Shakespeare Rómeó és Júlia művéből Ábrahám és Sámson szóváltásának egy részletét tanultuk be angolul, természetesen angol óravezetéssel. Óriási öröm volt látni, ahogyan a diákok könnyedén követték az anyanyelvű instruktor utasításait, és végezték a feladatot angol nyelven, mintha mindig is ezt csinálták volna. A színház látogatását követően buszra pattantunk, és a másik legizgalmasabb programunkra igyekeztünk a Madame Tussaud panoptikumhoz. Aki járt már ilyen helyen az tudhatja, hogy ez egy nagyon mókás program, a sok-sok fotó elkészítése után még egy rövid Marvel filmet is megnézhettünk egy sokD-s moziban.

Harmadik nap újra London felé indultunk és hosszú sétát tettünk a városban. Megnéztük a Westminster-negyedben a Parlamentet, Big Bent, Whitehallnál a Lovastestőrség laktanyáját, a Downing Street 10-et, a Buckingham Palotát, a St. James’ Parkot, a The Mallt, a Piccadilly Circust, voltunk China Townban, és a Trafalgar téren. Láttuk a London Eye-t is.

Az 5. napunkat a Leeds Castle –ban töltöttük, ahol nemcsak a kastélyt, hanem annak parkját is megnéztük. Próbáltunk kijutni a sövénylabirintusból, s mivel sikerült kijutnunk, láthattuk a földalatti Grotto-t. Délután városnézésen vettünk részt Dickens városában, Rochester-ben, sétáltunk a Medway partján.

Kicsit szomorúan mentünk haza, hiszen aznap este már csomagolnunk kellett, hiszen rövid, de tartalmas utazásunk a végéhez közeledett. Este bőrönd bőrönd hátán környezetben elfogyasztottuk az utolsó angliai vacsoránkat, majd másnap reggel búcsút intettünk Leysdown on the sea–i átmeneti otthonunknak és hazafelé vettük az irányt.

Újra kompra szálltunk, ahol egy igazi angol reggelivel a gyomrunkban indultunk tovább – immáron a nekünk megfelelő sávban – Brugge felé. Ebben a kis belga városban megállt az idő, s mi andalogtunk keveset az ódon házak között elmajszolva egy igazi belga waffel –t. A tranzitszálláson eltöltött éjszaka után pedig az esti órákban üdvözölhettük újra szeretteinket.

Imádtuk ennek az útnak minden pillanatát és élményekkel telten tértünk haza otthonainkba. Ezúton szeretném megköszönni lelkes kollégáimnak, Szarka Zsuzsanna igazgató-helyettes asszonynak, Németh Andrea tanárnőnek, Márkusné Halmosi Erika tanárnőnek, Vágusz-Kováts Zsuzsanna tanárnőnek, Sándorfi Olga tanárnőnek, Horváth Mirtill tanárnőnek és Barity Milán tanár úrnak az út során nyújtott 24 órás szolgálatukat, a főzést, a gondoskodást az őrültebbnél őrültebb ötletek kivitelezését és azt, hogy 7 napon át rendíthetetlenül óvták, vigyázták a csapatunk minden tagját. Tették mindezt úgy, hogy sajnos nem állt módunkban munkájukat tiszteletdíjjal honorálni, de talán az élmény kárpótolja az anyagi ellenszolgáltatást.